پژوهش

تحقیق و بررسی کلام مولا و ارتباط آن با قرآن

پژوهش

تحقیق و بررسی کلام مولا و ارتباط آن با قرآن

۰۹۶۰

در آنهنگام که قدرتمند در میدان نبرد در سراشیبى سقوط قرار میگیرد ، فلسفه او به چه صورت در میآید ؟ معلوم است که فلسفه او از زیربناى « قدرت واجب الاحترام است » تغییر یافته ، بر مبناى « حیات و جان آدمى واجب الاحترام است استوار میگردد و هرگز پیش از تمام شدن قدرتش با این فلسفه که « قدرت واجب الاحترام است » تسلیم قدرتمندى که او را از پاى در میآورد ، نمى گردد .

 

اگر خودکشى امثال هیتلر که شکست خوردگان فلسفه ابتکارى خود مى باشند ، واقعیت داشته باشد ، براى احترام به فلسفه نابودکننده خویش نبود ، بلکه براى گریز از اجراى قدرت خصم درباره او بوده است که حیات و جان او دستور داده است . و یا بجهت وحشت از داغ ننگ اسارت بر پیشانیش بوده است که شخصیت او دستور به اجتناب از آن داده بوده است . و این خودکشى و گریز و تسلیم نشدن بر قدرتمندتر از خود ، مطابق فلسفه اى که خود ساخته اند ، توهین به قانون طبیعت است اگر دو قدرتمند در برابر یکدیگر به آزمایش قدرت خود ، بپردازند و یکى از آندو احساس کند که در برابر حریف ناتوان است و حتى امید آنرا هم نداشته باشد که در آینده قدرتى بدست خواهد آورد ، باز اقدام به رویاروئى با حریف قدرتمندتر نخواهد نمود و هرگز گوش به فلسفه بیماران قدرت نخواهد داد که میگوید : « قانون طبیعت واجب الاحترام است » . قدرتمندى که با احساس بروز ضعف در میدان کارزار ، پا به فرار میگذارد ، براى ابقاى حیات خود میگریزد ، نه براى احترام به قانون طبیعت که میگوید : زندگى از آن قدرتمندان است . لذا بعید بنظر میرسد که بطلان این فلسفه بافى بر خود قدرتمندان مخصوصاً کسانى از آنان که از حداقل هشیارى برخوردارند ، پوشیده بماند .

 

بهمین جهت است که باید گفت : این فشار بسیار شدید بیمارى خودخواهى [ 96 ] است که باعث ابراز جملاتى مانند « قانون طبیعت واجب الاحترام است و ما باید اراده قوى تر بودن خود را به دیگران تحمیل کنیم » میگردد . آیا این یک وقاحت بیشرمانه نیست که قانون قوى باید ضعیف را از بین ببرد ، تا انتخاب اصلح انجام شود » را محترم بشماریم ، ولى عالى ترین محصول کارگاه طبیعت را که حیات و جان آدمى است ، قربانى طبیعت ناآگاه قدرتمندان بنمائیم ؟ اگر کلمه « احترام » واقعاً در جملات این قدرت پرستان وجود داشته باشد و با اینحال بگوئیم : این مستان از عقل و خرد سالم برخوردارند ، واى بر رسوائى تکامل عقلانى ما ، که این کلمه باردار عاطفى را براى نابود کردن همه عواطف و احساسات انسانى استخدام میکنیم هیچ تا حال فکر کرده اید که اینان با این فلسفه ویرانگرشان چه میگویند ؟

 

اینان میگویند : میکربى که با استفاده از قدرت خود ، مشغول تباه کردن قلب یا ریه آدمى است ، واجب الاحترام است ، زیرا مطابق قانون « حق با قدرت قدرتمندان است و قدرت واجب الاحترام است » کار شایسته اى انجام میدهد ، ولى صدها هزار پیشتاز عالم بشریت که با بکار انداختن حیاتى ترین قدرتهاى خود ، در صدد تعدیل قدرت قدرتمندان خودخواه بر میآیند و در این راه بهرگونه فداکارى و گذشت تن میدهند ، ضد قانون رفتار میکنند و کار ناشایست و احمقانه انجام میدهند

 

 

 

 

چشم باز و گوش باز و این عما حیرتم از چشم بندى خدا

حیرتم از چشم بندى خدا حیرتم از چشم بندى خدا

اکنون به دلیل قدرتمندان که فلسفه خود را بوسیله آن اثبات میکنند ، توجه کنید :

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد