پژوهش

تحقیق و بررسی کلام مولا و ارتباط آن با قرآن

پژوهش

تحقیق و بررسی کلام مولا و ارتباط آن با قرآن

ن50

ترجمه نامه 50(نامه به فرماندهان سپاه)

1 پرهیز از غرور زدگى در نعمت‏ها

از بنده خدا، على بن ابى طالب، امیر مؤمنان به نیروهاى مسلّح و مرز داران کشور پس از یاد خدا و درود همانا بر زمامدار واجب است که اگر اموالى به دست آورد، یا نعمتى مخصوص او شد، دچار دگرگونى نشود،  و با آن اموال و نعمت‏ها، بیشتر به بندگان خدا نزدیک گردد و به برادرانش مهربانى بیشترى روا دارد.

2 مسئولیّت‏هاى رهبرى و نظامیان

آگاه باشید حق شما بر من آن است که جز اسرار جنگى هیچ رازى را از شما پنهان ندارم،  و کارى را جز حکم شرع، بدون مشورت با شما انجام ندهم، و در پرداخت حق شما کوتاهى نکرده و در وقت تعیین شده آن بپردازم، و با همه شما به گونه‏اى مساوى رفتار کنم. پس وقتى من مسئولیّت‏هاى یاد شده را انجام دهم،  بر خداست که نعمت‏هاى خود را بر شما ارزانى دارد، و اطاعت من بر شما لازم است، و نباید از فرمان من سرپیچى کنید، و در انجام آنچه صلاح است سستى ورزید، و براى رسیدن به حق تلاش کنید، حال اگر شما پایدارى نکنید،  خوارترین افراد نزد من انسان کج رفتار است، که او را به سختى کیفر خواهم داد،  و هیچ راه فرارى نخواهد داشت، پس دستور العمل‏هاى ضرورى را از فرماندهانتان دریافت داشته، و از فرماندهان خود در آنچه که خدا امور شما را اصلاح مى‏کند، اطاعت کنید، با درود. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد