-
۰۵۵۱
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:06
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 1 . 2 کنتم جند المرأة و اتباع البهیمة ( شما اهل بصره لشکر زن و پیروان ناآگاه چهار پا ( شتر ) گشتید ) .
-
۰۵۵۰
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:05
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 شما اهل « بصره » لشکر زن و پیروان ناآگاه چهار پا ( شتر ) گشتید 1 . آن حیوان نعره اى زد ، پیرامونش را گرفتید 2 و هنگامى که پى شد ( پاهایش را قطع کردند ) ، پا بفرار گذاشتید 3 . اخلاقتان پست 4 . پیمانتان سست و شکسته 5 و دینتان نفاق و آبى که مى آشامید...
-
۰۵۴۹
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:04
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 کنتم جند المرأة 1 . و أتباع البهیمة 2 . رغا فأجبتم 3 . و عقر فهربتم 4 . أخلاقکم دقاق 5 . و عهدکم شقاق 6 . و دینکم نفاق 7 . و ماؤکم زعاق 8 . و المقیم بین أظهرکم مرتهن بذنبه 9 . و الشّاخص عنکم متدارک برحمة من ربّه 10 کأنّی بمسجدکم کجؤجؤ سفینة قد بعث...
-
۰۵۴۸
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:04
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 گر در یمنى چو با منى پیش منى من با تو چنانم اى نگار یمنى خود در عجبم که من توام یا تو منى گر پیش منى چو بى منى در یمنى خود در عجبم که من توام یا تو منى خود در عجبم که من توام یا تو منى برخى از فیلسوفان و جهان بینان را عقیده بر آن است که با همه...
-
۰۵۴۷
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:04
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 گر در یمنى چو با منى پیش منى من با تو چنانم اى نگار یمنى خود در عجبم که من توام یا تو منى گر پیش منى چو بى منى در یمنى خود در عجبم که من توام یا تو منى خود در عجبم که من توام یا تو منى برخى از فیلسوفان و جهان بینان را عقیده بر آن است که با همه...
-
۰۵۴۶
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:03
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 ا هوى اخیک معنا ؟ فقال نعم . قال : فقد شهدنا ، و لقد شهدنا فى عسکرنا هذا اقوام فى اصلاب الرّجال و ارحام النّساء سیرعف بهم الزّمان و یقوى بهم الایمان ( آیا میل و اراده برادرت با ما بود ؟ عرض کرد : بلى . فرمود : آرى ، برادرت با...
-
۰۵۴۵
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:03
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 یکى از یارانش عرض کرد : دوست داشتم که برادرم فلان وضع کنونى ما را مشاهده مى کرد و مى دید که چگونه خداوند ترا بر دشمنانت پیروز ساخته است . امیر المؤمنین ( ع ) به آن شخص فرمود : آیا میل و اراده برادرت با ما بود ؟ 1 عرض کرد : بلى 2 . فرمود : آرى ،...
-
۰۵۴۴
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:03
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 و قد قال له بعض أصحابه : وددت أن أخی فلانا کان شاهدنا لیرى ما نصرک اللّه به على أعدائک فقال له علیه السلام : أهوى أخیک معنا 1 ؟ فقال : نعم 2 . قال : فقد شهدنا 3 . و لقد شهدنا فی عسکرنا هذا أقوام فی أصلاب الرّجال و أرحام النّساء 4 . سیرعف بهم الزّمان...
-
۰۵۴۳
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:02
۰۵۴۳ Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 اینست منطق پیشواى الهى ما که در فوق منطق درّندگان انسان نما قرار گرفته است . من زدم ، من کشتم ، من پیروز شدم ، من دشمن را از بین بردم ، سخنان گرگ صفتانى است که سرتاسر تاریخ را با پنجه ها و دندان هاى خود ، با خون انسانها رنگین نموده اند . من...
-
۰۵۴۲
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:02
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 اینست منطق پیشواى الهى ما که در فوق منطق درّندگان انسان نما قرار گرفته است . من زدم ، من کشتم ، من پیروز شدم ، من دشمن را از بین بردم ، سخنان گرگ صفتانى است که سرتاسر تاریخ را با پنجه ها و دندان هاى خود ، با خون انسانها رنگین نموده اند . من انسان یا...
-
۰۵۴۱
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:01
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 فرزندم ، تأکید مى کنم که مالک زندگى و مرگ خدا است . نیروها و حرکات و دگرگونى ها همه و همه در میدان مشیت الهى بجریان مى افتند . لا حول و لا قوّة الاّ باللّه . ( 1 ) دو بیت فوق منسوب به غمام همدانى است . مصرع اول بیت دوم را ، بمناسبت موضوع بحث تغییر...
-
۰۵۴۰
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:01
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 فرزندم ، نخست در این بیاندیش که چه علتى ما را از خانه هاى خود بمیدان کارزار کشیده است ؟ آن سبب چیست که آرامش زندگى ما را مبدل به هیجان و اضطراب جنگ نموده ما را به گام برداشتن در مرز زندگى و مرگ وادار نموده است ؟ آیا ما با این تبهکاران دعواى ارث مالى...
-
۰۵۳۹
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:00
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 1 . 2 تزول الجبال و لا تزل عضّ على ناجذک ( فرزندم ، اگر کوه ها از جاى کنده شوند ، تو پا بر جا باش ، دندان ها روى هم بفشار ) .
-
۰۵۳۸
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 14:00
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 از سخنان امیر المؤمنین ( ع ) در جنگ جمل به فرزندش محمد بن الحنفیه هنگامى که پرچم را بدست او داد فرزندم ، اگر کوه ها از جاى کنده شوند ، تو پا بر جا باش 1 دندانها روى هم بفشار 2 جمجمه ات را به خدا بسپار 3 قدمت را روى زمین چونان میخ فرو رفته ثابت بدار...
-
۰۵۳۷
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:59
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 تزول الجبال و لا تزل 1 عضّ على ناجذک 2 . أعر اللّه جمجمتک 3 . تد فی الأرض قدمک 4 . ارم ببصرک أقصى القوم 5 . و غضّ بصرک 6 . و اعلم أنّ النّصر من عند اللّه سبحانه 7 .
-
۰۵۳۶
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:58
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 مسلم است که منظور امیر المؤمنین علیه السلام از « آنان » مردم تبهکار و خود کامگان مى باشد که در آغاز خطبه از آنان به حزب شیطان تعبیر کرده است . ( 1 ) الانعام آیه 112 . [ 150 ] اینان طلحه و زبیر و پیروان آن دو بوده اند که فتنه و آشوب بر پا کرده غائله...
-
۰۵۳۵
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:58
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 مسلم است که منظور امیر المؤمنین علیه السلام از « آنان » مردم تبهکار و خود کامگان مى باشد که در آغاز خطبه از آنان به حزب شیطان تعبیر کرده است . ( 1 ) الانعام آیه 112 . [ 150 ] اینان طلحه و زبیر و پیروان آن دو بوده اند که فتنه و آشوب بر پا کرده غائله...
-
۰۵۳۴
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:57
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 شاید نکته بسیار مهمى که در مقدم داشتن « من امرى را بر خود مشتبه نساخته ام » بر جمله « و کسى نتوانسته است واقعیتى را بر من مشتبه بسازد » وجود دارد ، این باشد که اگر کسى خود را نفریبد ، فریب دیگران را هم نمى خورد . یعنى علت اساسى اینکه آدمى بازیچه...
-
۰۵۳۳
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:57
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 مسلم است که حزبى بنام حزب شیطان با علامت مخصوص یا با لباس مشخص در هیچ نقطه اى از تاریخ بشرى نمودار نگشته است . ما با هر حزبى که در تاریخ روبرو مى شویم ، با یکى از صفات جالب که مفهوم آرمانى انسانى دارد ، خود را مشخص کرده است ، مانند حزب عدالت ، حزب...
-
۰۵۳۲
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:56
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 1 . 2 الا و انّ الشّیطان قد جمع حزبه و استجلب خیله و رجله [ 1 ] . ( آگاه شوید ، که شیطان سواران و پیادگان خود را جلب و بسیج نموده است ) .
-
۰۵۳۱
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:56
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 خطبه ایست از على ( ع ) منظور وى در این خطبه شیطان و یا گروه شیطان صفت میباشد . آگاه شوید ، که شیطان . . . 1 سواران و پیادگان خود را جلب و بسیج نموده است 2 من بینائیم را با خود دارم 3 هرگز امرى را بر خود مشتبه نساخته ام و کسى نتوانسته است واقعیتى را...
-
۰۵۳۰
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:56
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 ألا و إنّ الشّیطان قد جمع حزبه 1 . و استجلب خیله و رجله 2 . و إنّ معی لبصیرتی 3 : ما لبّست على نفسی ، و لا لبّس علیّ 4 . و ایم اللّه لأفرطنّ لهم حوضا أنا ماتحه 5 لا یصدرون عنه ، و لا یعودون إلیه 6 .
-
۰۵۲۹
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:55
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 با قطع نظر از احساسات عمیقى که از همه سطوح روانى آدمى مى جوشند و اندیشه و تعقل هم ضمنا آنها را مى پذیرد ، هیجانات و احساساتى که تنها در مقابل انگیزه هاى تلقینى و محرک هاى خوشایند بروز مى کنند ، نه تنها قدرت ایجاد تحولات اساسى را ندارند ، بلکه اغلب...
-
۰۵۲۸
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:55
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 با قطع نظر از احساسات عمیقى که از همه سطوح روانى آدمى مى جوشند و اندیشه و تعقل هم ضمنا آنها را مى پذیرد ، هیجانات و احساساتى که تنها در مقابل انگیزه هاى تلقینى و محرک هاى خوشایند بروز مى کنند ، نه تنها قدرت ایجاد تحولات اساسى را ندارند ، بلکه اغلب...
-
۰۵۲۷
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:54
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 جوشش و غلیان احساسات و برآوردن خروش ها و فریادها ، در موردى که جز با عمل مشکلى گشوده نمى شود ، بچه کار آید غلیان احساسات و داد و فریاد عامل صرف بیهوده انرژى هایى است که بایستى براى عمل ذخیره گردد . از نظر قوانین روانى بروز هیجانات و تحرک خام احساسات...
-
۰۵۲۶
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:54
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 1 . 2 . 3 . 4 ) و قد ارعدوا و ابرقوا و مع هذین الأمرین الفشل و لسنا نرعد حتّى نوقع و لا نسیل حتّى نمطر ( بازیگران کارزار جمل رعد و برق ها به راه انداختند و بالاخره با آنهمه هیاهو و خروش شکست خوردند . ما براى تهدید دیگران رعد آسا نمى خروشیم تا آنگاه...
-
۰۵۲۵
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:53
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 و گفته میشود که : توصیفى درباره گردانندگان جنگ جمل فرموده است . بازیگران کارزار جمل رعد و برق ها براه انداختند 1 و بالاخره با آنهمه هیاهو و خروش شکست خوردند 2 . ما براى تهدید دیگران رعد آسا نمى خروشیم ، تا شکست دشمن ، تهدید عملى براى آنان گردد 3 . و...
-
۰۵۲۴
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:53
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 و یقال إنها فی أصحاب الجمل و قد أرعدوا و أبرقوا 1 . و مع هذین الأمرین الفشل 2 . و لسنا نرعد حتّى نوقع 3 . و لا نسیل حتّى نمطر 4 .
-
۰۵۲۳
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:52
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 در مباحث فقهى و حقوقى اقرار به یک موضوع با دارا بودن شرایط مقرّره حجت بوده آثار خود را ثابت مى نماید . تعریفى که فقهاء درباره اقرار نموده اند ، عبارت است از اعتراف و تصدیق تکلیف یا حقى اقرارکننده به عهده دارد [ 1 ] . شرایطى که براى نفوذ اقرار گفته...
-
۰۵۲۲
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 13:52
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 در مباحث فقهى و حقوقى اقرار به یک موضوع با دارا بودن شرایط مقرّره حجت بوده آثار خود را ثابت مى نماید . تعریفى که فقهاء درباره اقرار نموده اند ، عبارت است از اعتراف و تصدیق تکلیف یا حقى اقرارکننده به عهده دارد [ 1 ] . شرایطى که براى نفوذ اقرار گفته...